چراغ رشد LED
نوشته شده توسط : hr
 

چراغ رشد LED

 

این چراغ های LED، جدیدترین چراغ های رشد هستند که برای پرورش انواع سبزیجات، گل ها، گیاهان هیدروپونیک و سایر گیاهان استفاده می‌شوند. این چراغ ها کیفیت بسیار بالایی دارند و استفاده از آن ها باعث افزایش بازده و عملکرد گیاه می‌شود، همچنین دوره رشد گیاه را کوتاه تر می‌کند. چراغ های رشد به راحتی محیط پرورش گیاه را روشن کرده و نور مورد نیاز گیاه را تامین می‌کنند. طول عمر آن ها بیش از 50000 ساعت است و دمای آن ها کمتر از 50 درجه سانتی گراد می‌باشد. قدرت چراغ های رشد از 3 وات شروع و بیش از 36 وات است که ولتاژ آن ها 85 تا 265 ولت است.

نور آبی با طول موج 430nm 440nm 450nm 460nm 470nm 480nm 490nm به گیاهان در حال رشد کمک می‌کند و نور قرمز با طول موج 620nm 630nm 640nm 650nm 660nm 670nm 680nm 690nm 760nm به گیاهان گل دار کمک می‌کند. همین طور در این چراغ ها از طول موج میانی استفاده شده تا گیاهان، زیر نور چراغ رنگ سبز خود را داشته باشند تا زیبایی شان از بین نرود.

در مجموع این چراغ رشد می تواند جایگزین مناسبی برای نور خورشید باشد و حتی در مکان های بدون نور به گیاهان کمک کند تا جوانه بزنند، رشد کنند و به باردهی برسند. این مدل از چراغ رشد دارای سرپیچ بوده و به راحتی به تمام سرپیچ‌های استاندارد متصل می‌شود و برای استفاده از آن نیاز به هیچ قطعه یا رابط دیگری ندارید.

توجه: پس از تحقیقات و مطالعات صورت گرفته، مشخص شد چراغ‌های رشد لنزدار تاثیر بهتری روی گیاهان دارند. لذا تمامی چراغ‌های رشد LED سرپیچی در این دسته دارای لنز می‌باشند. 

موارد مصرف:

  • تامین نور مورد نیاز برای درختان بونسای داخلی
  • پرورش سبزیجات و صیفی جات در مکان های کم یا بی نور
  • کارهای تحقیقاتی و کشت بافت
  • اتاقک های رشد
  • درمان گیاهانی که دچار کمبور نور شدند و بیشتر برگ هایشان را از دست داده اند
  • سرعت رشد حداکثری برای اکثر گیاهان در مقابل نور خورشید. طبق بررسی های انجام شده، چراغ های رشد ال ای دی می توانند تا 2.5 برابر سرعت رشد و تولید بالاتری نسبت به نور خورشید داشته باشند.

چراغ رشد LED

*********************

پوشش فضای 2 متر در 2 مترپاسخ ها2
پوشش فضای 2 متر در 2 متر
سلام من به لامپی نیاز دارم که بتونه یه فضای 2 متر در 2 متر رو پوشش بده. برای بذر گلها و همینطور گیاه هان گوشتخوارم میخوام. ضمن اینکه بذر میوه جات هم میکارم. حالا شما پیشنهادتون چه لامپیه که همه این طیف هارو پشتیبانی کنه و همینطور یه فضای 2*2 رو بخوبی پوشش بده؟
 مهدی
  • با سلام

    البته اگر با چراغ های رشد آشنایی داشته باشید حتما می دانید که توان های بالا تنها به عنوان نور مکمل استفده می شوند و در ارتفاع بالایی نصب خواهند شد. شما با استفاده از چند چراغ رشد با توان پایین تر و با سطح پخش نوری مناسب تر قادر به تامین بهتر نور هستید. البته چراغ خطی ۸۰ وات قادر به تامین نور مورد نیاز گیاهانتان تا ۲.۵ مترمربع است. البته نباید اختلاف سطحی بین گیاهان وجود داشته باشد در غیر این صورت استفاده از چراغ هایی با توان پاین تر به طور مثال ۱۲ وات برای هر نیم متر مناسب تر است.

     بذرام مدیریت
    آیا این پاسخ مفید بود؟7
  • سلام.خیلی ممنونم. من تو اتاق نمیتونم چندین لامپ بزارم. دقیقا میخوام بدونم این لامپ خطی 80 وات چجور لامپیه. همین لامپ های خطی 80 واتی بازار هست یا نوع خاصیه؟ شما نمیفروشین و یا منبع خاصی رو میدونین؟
     مهدی
    آیا این پاسخ مفید بود؟4
 ویژگی های این لامپپاسخ ها1
ویژگی های این لامپ
سلام، آیا هر لامپ ال ای دی میتونه به رشد گیاه کمک کنه یا اینها مخصوصن؟ مثلا megaman GU5.3 6W Halogen Lamp یا مدل های دیگه جواب میدند برای رشد وگلدهی گیاه که جای نور خورشید رو بگیرند؟ ممنون
 نیما
  • با سلام، تمام احتیاجات نوری گیاه با چراغ های رشد LED تامین می‌شود. دقت داشته باشید که گیاه نیاز به نور برای دیدن ندارد و از نور کسب انرژی برای فتوسنتر خواهد کرد. لذا چراغ هایی که نور زیادی تولید می‌کنند دلیل بر اثربخشی مناسب برای گیاهان نیستند. بلکه طیف های خاصی برای گیاه نیاز است.
     بذرام مدیریت
    آیا این پاسخ مفید بود؟10
 سلام . میخواستم بدونم از این ها میشه برای اکواریوم های پلنت که گیاه های طبیعی توشون کاشته میشه استفاده کرد!؟پاسخ ها1
سلام . میخواستم بدونم از این ها میشه برای اکواریوم های پلنت که گیاه های طبیعی توشون کاشته میشه استفاده کرد!؟
سلام . میخواستم بدونم از این ها میشه برای اکواریوم های پلنت که گیاه های طبیعی توشون کاشته میشه استفاده کرد!؟جواب میده برای گیاه اکواریومی!؟
 بهزاد
  • با سلام، این چراغ ها تمامی طیف های مورد نیاز گیاهان را تامین می کند و البته برای گیاهان آکواریومی نیز مناسب است. اما اگر در آکواریوم های آب شور و سنگ های زنده استفاده می کنید معمولا از چراغ های رشدی که طیف آبی بیشتری دارند استفاده می کنند. در صورت نیاز به مشاوره با ایمیل بذرام تماس بگیرید.
     بذرام
    آیا این پاسخ مفید بود؟9
 ميخواست بدونم واسه كاشت هر بوته توت فرنكي جه تعداد و جند وات از اين ال اي دي لازم هست؟پاسخ ها1
ميخواست بدونم واسه كاشت هر بوته توت فرنكي جه تعداد و جند وات از اين ال اي دي لازم هست؟
 
 امير
  • به نحوه کشت و شرایط بوته بستگی دارد. لطفا از بخش جستجو بالای سایت کلمه کلیدی زیر را سرچ کنید:

    کاشت توت فرنگی در خانه

     بذرام
    آیا این پاسخ مفید بود؟8
 آیا برای بن سای فیکوس این چراغ مناسبه ؟پاسخ ها1
آیا برای بن سای فیکوس این چراغ مناسبه ؟
آخه فیکوس نور غیر مستقیم میخواد و نور مستقیم خورشید برگاشو میسوزونه ؟ ایا این لامپ مثل نور مستقیم خورشید برای بن سای فیکوس مضره؟
 مائده
  • نور چراغ های رشد آسیب رسان نیست و به اندازه ای شدت ندارد که گیاه دچار مشکل شود. روی گیاه فیکوس نیز به خوبی جواب خواهد داد.
     بذرام
    آیا این پاسخ مفید بود؟6
 من یک تراریوم کاکتوس دارم دایره و تقریبا 30cm قطر دهانه اش استپاسخ ها1
من یک تراریوم کاکتوس دارم دایره و تقریبا 30cm قطر دهانه اش است
و به دلیل اینکه روی اپن آشپزخونه هست نور طبیعی اصلا بهش نمیرسه میخواستن بدونم آیا این چراغها کارایی داره براش بخرم یا نه و اینکه کدام وات 4.5.9؟
 مصطفی رسولی
  • برای این مقدار 4 یا 5 وات کافی است. معمولا کاکتوس ها با نور چراغ های رشد بسیار عالی رشد می کنند و سرحال خواهند بود.
     بذرام
    آیا این پاسخ مفید بود؟5
 آیا این چراغ برای انسان ضرر ندارد؟پاسخ ها1
آیا این چراغ برای انسان ضرر ندارد؟
طبق تحقیقات بعضی لامپ های رشد برای انسان مضر اند،این لامپ برای انسان ضرر ندارد؟
 ابراهیم
  • احتمالا در مورد چراغ‌های رشدی که طیف فرابنفش دارند، سرطان زایی عنوان شده است. چراغ‌های رشدی که هم اکنون در بذرام عرضه شده است هیچ اثر مخربی برای انسان ندارد و طیف فرابنفش را دارا نمی‌باشد. البته چراغ‌های فلورسنت یا مهتابی یا همان کم‌مصرف که عموما در منازل و محیط‌های کاری استفاده می‌شوند دارای پرتاب فرابنفش هستند و سرطان زایی آن‌ها اثبات شده است. به همین دلیل استفاده از چراغ‌های LED را برای منازل توصیه می‌کنند.
     بذرام مدیریت
    آیا این پاسخ مفید بود؟4
 واسه کشت داخل خونه از cfl میخوام استفاده کنم و گل بکارم.پاسخ ها1
واسه کشت داخل خونه از cfl میخوام استفاده کنم و گل بکارم.

لامپ چند وات استفاده کنم؟ و از کجا باید فهمید کدوم لامپ طیف قرمز و کدوم طیف ابی داره؟

و اینکه طوله دوره تا زمانه گلدهی چه چراغی رو بالا سره گیاهم بزارم (cfl)

 mrr
  • بهترین گزینه استفاده از نور مصنوعی گرولایت یا همان چراغ های رشد است که با توجه به راندمان بالای انرژی و مصرف کم برق، طیف نور کاملی را برای گیاهان تامین می کنند.
     بذرام
    آیا این پاسخ مفید بود؟3
 برای رشد درختچه چند led رشد 5 w نیاز هست ؟پاسخ ها1
برای رشد درختچه چند led رشد 5 w نیاز هست ؟
 
 hasan
  • سلام، اگر درختچه شما بزرگ است چراغ 18 واتی سری c پیشنهاد می شود اما اگر در حد یک گلدان کوچک است 5 وات کافی است.
     بذرام مدیریت
    آیا این پاسخ مفید بود؟2
 tomato transplantingپاسخ ها1
tomato transplanting
سلام نور این چراغ های ال ای دی 5 وات تا چند برگی شدن گوجه فرنگی در سینی نشا کفایت میکند؟(فقط یک عدد 5 وات برای یک سینی 106 حفره ای بذرام) حداقل و حداکثر تعداد برگها
 mz124
  • با سلام، چراغ را در فاصله 50 سانتی نصب کنید. تا 2 برگ حقیقی نشا را در سینی نگه دارید. سینی نشا 106 حفره ای فضای ریشه زیادی ندارد. محدودیت نور کمتر از محدودیت فضای ریشه است.
     بذرام مدیریت
    آیا این پاسخ مفید بود؟2
 تو سایتای دیگه دو نوع مجزا از لامپ ال ای دی مخصوص رشد ارایه شده (لامپهای مخصوص گلدهی و مخصوص رشد). لامپ اعلام شده تو این سایت از چه نوعی هست؟پاسخ ها1
تو سایتای دیگه دو نوع مجزا از لامپ ال ای دی مخصوص رشد ارایه شده (لامپهای مخصوص گلدهی و مخصوص رشد). لامپ اعلام شده تو این سایت از چه نوعی هست؟
 
 بهنام ملکی
  • این چراغ ها طیف کاملی از نور را دارند که شبیه ساز نور خورشید می باشند. گیاهانی که با این نور رشد می کنند به مراتب مقاوم تر و شاداب تر و نسبت به تنش های محیطی سازگار تر هستند.
     بذرام
    آیا این پاسخ مفید بود؟2
 لامپ ۳وات یا ۵وات برای یک بوته گوجه فرنگی کافی است !؟پاسخ ها1
لامپ ۳وات یا ۵وات برای یک بوته گوجه فرنگی کافی است !؟
 
 محسن
  • برای پرورش گوجه‌فرنگی با نور مصنوعی بهتر از توانی بیش از 18 وات را برای یک گلدان (یک بوته) تامین نمایید.  چراغ 3 و 5 واتی برای سبزیجات یا گل‌های آپارتمانی که نیاز کمی به نور خورشید دارند مناسب است.
     بذرام مدیریت
    آیا این پاسخ مفید بود؟1
 پرورش بلوبري با استفاده از چراغ رشدپاسخ ها1
پرورش بلوبري با استفاده از چراغ رشد
سلام ميخواستم بدونم ميشه با چراغ رشد بلوبري در جاي كه نور نداره پرورش داد
 hamid
  • با سلام، با توجه به درختی بودن بلوبری لازم است از چراغ رشدی با توان بالاتر از 36 وات برای هر مترمربع استفاده کنید. 
     بذرام مدیریت
    آیا این پاسخ مفید بود؟0
 نور مناسب گل‌های بنفشه آفریقایی و بگونیاپاسخ ها1
نور مناسب گل‌های بنفشه آفریقایی و بگونیا
آیا این چراغ ها برای بنفشه آفریقایی مناسب هستند یا مثلا بگونیا گل دار و حسن یوسف یا برای جوانه زنی بذ رها هم مناسبندمن میخوام بذر حسن یوسف رو بکارم و نکته آخر گل مثل شمعدانی رو هم میشه  زیر نور این لامپ ها نگاه داشت ببخشید که طولانی شد دونستنشون برام خیلی
 مهدی
  • با سلام، بله این چراغ‌های رشد توانایی تامین نور مورد نیاز بنفشه آفریقایی و بگونیا را نیز دارد. البتهاین گیاهان نیاز نوری کمی دارند که زیر چراغ رشد بهتر رشد خواهند کرد و بیشتر گل خواهند داد. جوانه‌زنی بذر در زیر چراغ رشد صورت می‌گیرد و در مجموعه بذرام ما از این چراغ‌ها برای جوانه‌زنی بذر بلوبری استفاده می‌کنیم که برای جوانه‌زنی نیازمند نور می‌باشد.
     بذرام مدیریت
    آیا این پاسخ مفید بود؟0
باسلام،من دارای یک فضای 6 متری با گلهای برگ بیدی مختلف،کاکتوس،آگلونما،حسن یوسف،آلوورا،پیرومیا،قاشقی،وگل ناز ،هستم.میخواهم ببینم برای این فضا از لامپ مخصوص چند واتی باید استفاده کنم،یا اگه والو واشر خواستم از چند واتی ،و چند متر باید استفاده کنم.ممنونپاسخ ها1
باسلام،من دارای یک فضای 6 متری با گلهای برگ بیدی مختلف،کاکتوس،آگلونما،حسن یوسف،آلوورا،پیرومیا،قاشقی،وگل ناز ،هستم.میخواهم ببینم برای این فضا از لامپ مخصوص چند واتی باید استفاده کنم،یا اگه والو واشر خواستم از چند واتی ،و چند متر باید استفاده کنم.ممنون
قیمت هریک را هم بفرمایین

 




:: موضوعات مرتبط: ملزومات کشاورزی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1530
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: